Bodybuilding Evolved

No more bro-science!

Η DHEA αυξάνει την μυϊκή ανάπτυξη από την προπόνηση δύναμης

Τα άτομα άνω των 65 ετών - άνδρες και γυναίκες - αναπτύσσουν περισσότερη μυϊκή μάζα και δύναμη αν πάρουν 50 mg DHEA σε συνδυασμό με άσκηση δύναμης. Μια δέκαμηνη μελέτη που πραγματοποίησαν οι Dennis Villareal και John Holloszy στο Πανεπιστήμιο της Ουάσιγκτον επιβεβαιώνει αυτό.


 

DHEA & μυς
Η DHEA - πλήρης ονομασία δεϋδροεπιανδροστερόνη - έχει μικρή επίδραση από μόνη της, αλλά είναι ικανή να μετατραπεί σε βιοδραστικές στεροειδείς ορμόνες, συμπεριλαμβανομένου του αγωνιστή PPAR 7-oxo-DHEA, της γυναικείας ορμόνης οιστραδιόλης και της ανδρικής ορμόνης τεστοστερόνης. Η DHEA παράγεται στα επινεφρίδια αλλά, πάνω από την ηλικία των 25 ετών, η παραγωγή μειώνεται με την ηλικία. Μέχρι να φτάσετε στα 75, το επίπεδο DHEA σας είναι μόλις 20% από αυτό που ήταν όταν ήσασταν 25 ετών.

Δεν έχει αποτέλεσμα
Οι ερευνητές μελέτησαν την επίδραση της DHEA στην απώλεια μυών ως αποτέλεσμα της γήρανσης από τη δεκαετία του 1990. Οι περισσότερες μελέτες είχαν αρνητικά αποτελέσματα. Σε μια γαλλική μελέτη, για παράδειγμα, τα άτομα της δεκαετίας του '60 πήραν 50 mg DHEA ημερησίως για ένα χρόνο, αλλά αυτό δεν είχε καμία επίδραση στη μυϊκή δύναμη ή τη μάζα. [Arch Intern Med. 2003 Mar 24 · 163 (6): 720-7.]

Οι ερευνητές του Πανεπιστημίου της Πενσυλβανίας κατέληξαν στο ίδιο συμπέρασμα. [J Womens Health (Larchmt). 2005 Jun;14(5):391-400.]

Οι ενδοκρινολόγοι στο Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνιας Σαν Ντιέγκο έδωσαν σε άτομα ηλικίας 50 ετών 100 mg DHEA ημερησίως για τρεις μήνες. Διαπίστωσαν ότι τα αρσενικά άτομα έχασαν λίγο βάρος και έγιναν λίγο πιο δυνατά, αλλά δεν είδαν σχεδόν καμία αλλαγή στα θηλυκά τους θέματα. [Clin Endocrinol (Oxf). 1998 Oct;49(4):421-32.] Καλύτερα από τίποτα, αλλά όχι κάτι το ιδιαίτερο.

Μελέτη
Τα άτομα στις παραπάνω μελέτες δεν έκαναν προπόνηση δύναμης. Κατά τους πρώτους έξι μήνες του πειράματος που δημοσίευσαν το 2006 οι Villareal και Holloszy, τα άτομα δεν έκαναν καμία προπόνηση  δύναμης. Τα μισά από τα άτομα έλαβαν 50 mg DHEA καθημερινά, λίγο πριν κοιμηθούν. Το άλλο μισό έλαβε ένα εικονικό φάρμακο.

Έπειτα από έξι μήνες, τα προπόνηση πρόσθεσαν προπόνηση  δύναμης στο πρόγραμμα τους. Προπονούσαν τις μεγαλύτερες μυϊκές ομάδες τρεις φορές την εβδομάδα, κάνοντας εννέα βασικές ασκήσεις, συμπεριλαμβανομένων των καθισμάτων με μπάρα, των πιέσεων των ποδιών, της κωπηλατικής με τροχαλία κτλ. Αρχικά τα άτομα εκπαιδεύτηκαν στο 65% του 1RM, αλλά αύξησαν την ένταση σε διάστημα έξι εβδομάδων στο 85% του 1RM. Συνέχισαν να λαμβάνουν DHEA ή το εικονικό φάρμακο [Pla].

Αποτελέσματα
Από την αρχή του πειράματος [Base] μέχρι το τέλος των πρώτων έξι μηνών [6 Ms] η συμπλήρωση DHEA δεν είχε καμία επίδραση. Αλλά από τη στιγμή που τα άτομα άρχισαν να κάνουν προπόνηση δύναμης,η ομάδα που λάμβανε DHEA ανέπτυξε σημαντικά περισσότερη ισχύ στα πόδια  και στον θώρακα από ότι τα άτομα στην ομάδα του εικονικού φαρμάκου.

 

Το παραπάνω σχήμα δείχνει την αύξηση της μυϊκής μάζας των ποδιών. Η συμπλήρωση DHEA δεν είχε καμία επίδραση στη μυϊκή μάζα τους πρώτους έξι μήνες του πειράματος. Κατά τη διάρκεια των τελευταίων τεσσάρων μηνών, όταν οι συμμετέχοντες έκαναν και προπόνηση δύναμης, η DHEA αύξησε την ανάπτυξη της μυϊκής μάζας.

Συμπεράσματα
"Η ανακάλυψη ενός σημαντικού ενισχυτικού αποτελέσματος της DHEA στην αύξηση της μυϊκής μάζας και της αντοχής που προκαλείται από την προπόνηση με βάρος παρέχει το σκεπτικό για πρόσθετες μελέτες ειδικά σχεδιασμένες για να διασαφηνίσουν τους μηχανισμούς με τους οποίους η αντικατάσταση DHEA προκαλεί αυτή την αντίδραση", γράφουν οι ερευνητές.

Πηγή:
Am J Physiol Endocrinol Metab. 2006 Nov, 291 (5): E1003-8.

 

 

Tags: DHEA, έρευνες, μελέτες