Bodybuilding Evolved

No more bro-science!

Διπλασιάστε την αντοχή σας με μίγμα καφεΐνης-καρνιτίνης

Αθλητές που επιθυμούν να ενισχύσουν την αντοχή τους - νόμιμα φυσικά - μπορεί να ενδιαφέρονται για τη μελέτη που έκαναν διατροφολόγοι στο Korean Chonbuk National University που δημοσιεύτηκε το 2001 στο περιοδικό Journal of Nutritional Science and Vitaminology. Οι ερευνητές δοκιμάζουν πειραματικά αθλητικά ποτά που περιέχουν μεγάλες ποσότητες καφεΐνης και L-καρνιτίνης σε παίκτες ράγκμπι. Τα αποτελέσματα ήταν ελπιδοφόρα.


Τα πέντε άτομα που χρησιμοποίησαν οι Κορεάτες για τη μελέτη τους είχαν πρπονηθεί με βάρη για τουλάχιστον πέντε χρόνια. Δεν χρησιμοποίησαν φάρμακα ή ντόπινγκ και δεν καταναλώναν προϊόντα που περιείχαν καφεΐνη κατά τη διάρκεια του πειράματος. Οι αθλητές έλαβαν 250 ml ενός αθλητικού ποτού που περιείχε διαφορετικά δραστικά συστατικά σε τέσσερις διαφορετικές περιπτώσεις σε διαφορετικές ημέρες.

Σε μια περίπτωση το ποτό δεν περιείχε τίποτα επιπλέον [CON]. Σε δεύτερη φορά το ποτό περιείχε 5 mg καφεΐνης ανά kg σωματικού βάρους για κάθε αθλητή [CAF]. Στην τρίτη περίπτωση το ποτό περιείχε 15 g L-καρνιτίνης [CAR] και στην τέταρτη περίπτωση το ποτό περιείχε και 5 mg καφεΐνης ανά kg σωματικού βάρους και 15 g L-καρνιτίνης [CAF + CAR].

Η καφεΐνη εμποδίζει την αδενοσίνη να δουλεύει στο σώμα. Στην ελεύθερη μορφή της, η αδενοσίνη προσκολλάται στους υποδοχείς της αδενοσίνης και μειώνει τον μεταβολικό ρυθμό των κυττάρων. Αναστέλλοντας αυτή τη διαδικασία, η καφεΐνη έχει διεγερτική δράση. Η καφεΐνη ενισχύει επίσης τη συγκέντρωση του μορίου σήματος cAMP, γεγονός που καθιστά τα κύτταρα πιο έτοιμα/δεκτικά στις φυσικές ορμόνες pep όπως η αδρεναλίνη. Ως αποτέλεσμα αυτών των διαδικασιών, οι μύες είναι σε θέση να εργαστούν σκληρότερα και περισσότερο και τα λιπώδη κύτταρα απελευθερώνουν επίσης περισσότερα λιπαρά οξέα στην κυκλοφορία του αίματος.

Η L-καρνιτίνη έχει λιγότερο παρεμβατικό αποτέλεσμα. Βοηθά τα μιτοχόνδρια, τις ενεργειακές μονάδες των κυττάρων, να απορροφούν περισσότερα λιπαρά οξέα και να τα μετατρέπουν σε ενέργεια.

Μια ώρα μετά την πρόσληψη τα υποκείμενα δοκιμής έγιναν σε κύκλο: πρώτα έτρεξαν για 45 λεπτά στο 60% του VO2max τους. Αυτή είναι μια ταχύτητα με την οποία μπορείτε απλά να συνεχίσετε μια συζήτηση. Στη συνέχεια, οι αθλητές αύξησαν την ταχύτητά τους στο 80% του VO2 max, μια ταχύτητα με την οποία δεν είναι πλέον δυνατό να συνεχίσουμε να μιλάμε. Σύμφωνα με τις μετρήσεις των ερευνητών, οι αθλητές του ομίλου CAF + CAR συνέχισαν την υψηλή ταχύτητα για δύο φορές περισσότερο από τους αθλητές της ομάδας CON.

Οι αναλύσεις του αίματος των αθλητών υποδεικνύουν ότι το κοκτέιλ λειτουργεί με τον τρόπο που η θεωρία θα οδηγούσε κάποιον να φανταστεί. Η καφεΐνη κυνηγά λιπαρά οξέα από τα λιπαρά κύτταρα και η L-καρνιτίνη προκαλεί στους μύες να καίνε περισσότερα λιπαρά οξέα.

«Αυτή η μελέτη έδειξε ότι η κατάποση καρνιτίνης θα μπορούσε να προωθήσει την οξειδωτική και αντοχή των λιπιδίων στους αθλητές, και ειδικά αυτές τις εργογονικές επιδράσεις της καρνιτίνης που συνυπάρχουν με την καφεΐνη περισσότερο από μια και μόνο περίοδο χορήγησης καρνιτίνης», καταλήγουν οι Κορεάτες.

Οι δόσεις που χρησιμοποιήθηκαν ήταν υψηλές. Εάν είστε ευαίσθητοι στην καφεΐνη, μια δόση των 5 mg ανά κιλό σωματικού βάρους μπορεί να προκαλέσει ψυχολογικές παρενέργειες. Μερικοί άνθρωποι αναφέρουν επίσης ήπιες γαστρεντερικές παθήσεις μετά τη λήψη 15 g L-καρνιτίνης.

Source:
J Nutr Sci Vitaminol (Tokyo). 2001 Dec;47(6):378-84.

 

Tags: καφεΐνη, καρνιτίνη