Bodybuilding Evolved

No more bro-science!

Αυτή είναι η επίδραση του ορού γάλακτος στους bodybuilders στην πραγματική ζωή

Οι άνδρες που προπονούνται με βάρη και χρησιμοποιούν ορό γάλακτος, δεν θα γίνουν  πιο δυνατοί ή πιο μυώδης λόγω του συμπληρώματος. Ωστόσο, σύμφωνα με τους Πορτογάλους ερευνητές, που συνδέονται με την Escola Superior de Tecnologia da Saude de Lisboa, τα συμπληρώματα ορού γάλακτος μειώνουν το ποσοστό λίπους τους.


Μελέτη
Οι ερευνητές εξέτασαν 49 άντρες ηλικίας 18-35 ετών που είχαν κάνει προπόνηση με βάρη για αρκετό καιρό. 26 από αυτούς χρησιμοποίησαν καθημερινά συμπληρώματα με ορό γάλακτος. Σε αυτή την ομάδα η πρόσληψη πρωτεΐνης ορού γάλακτος ήταν κατά μέσο όρο 41 γραμμάρια την ημέρα. Οι υπόλοιποι 23 άνδρες δεν χρησιμοποίησαν ορό γάλακτος.

Και οι δύο ομάδες κατανάλωναν σχετικά μεγάλη ποσότητα πρωτεϊνών, αλλά η πρόσληψη πρωτεϊνικής ομάδας ορού γάλακτος ήταν σημαντικά υψηλότερη. Στην ομάδα ορού γάλακτος, από την άλλη πλευρά, η πρόσληψη υδατανθράκων ήταν κάπως χαμηλότερη.

Αποτελέσματα
Όταν οι ερευνητές καθόρισαν το μέγιστο βάρος με το οποίο οι άνδρες μπορούσαν να κάνουν καθίσματα και πιέσεις στήθους σε οριζόντιο πάγκο με μπάτα, δεν βρήκαν διαφορές μεταξύ των ομάδων. Αυτό ισχύει και για την άλιπη σωματική μάζα των ανδρών ( πείτε: τη μυϊκή τους μάζα.)

Ωστόσο, η συμπλήρωση είχε κάποια επίδραση στη λιπαρή μάζα. Οι άνδρες στην ομάδα ορού γάλακτος είχαν σημαντικά μικρότερο σωματικό λίπος και σημαντικά χαμηλότερο ποσοστό σωματικού λίπους.

Οι άνδρες που χρησιμοποίησαν ορρό γάλακτος κατανάλωναν τόσο περισσότερη ενέργεια την ημέρα όσο και οι άνδρες που δεν χρησιμοποιούσαν ορό γάλακτος. Οι ερευνητές λοιπόν δεν πιστεύουν ότι ο ορός μειώνει την όρεξη και αυτό εξηγεί τη διαφορά στη λιπαρή μάζα. Αντ 'αυτού, οι Πορτογάλοι πιστεύουν ότι οι άνδρες στην ομάδα ορού γάλακτος είναι πιο γραμμωμένοι επειδή μια πλούσια σε πρωτεΐνες διατροφή διεγείρει το σώμα να μετατρέψει περισσότερες θρεπτικές ουσίες σε θερμότητα.

Συμπέρασμα
"Εάν ο κύριος στόχος είναι να προωθηθεί η απώλεια μάζας λίπους, [...] είτε λόγω αισθητικής, υγείας ή επιδόσεων, τα συμπληρώματα πρωτεΐνης ορού γάλακτος μπορεί να είναι μια αποτελεσματική διατροφική στρατηγική", γράφουν οι Πορτογάλοι. "Η περαιτέρω έρευνα θα πρέπει να διευκρινίσει ποια ποσότητα και τύπο πρωτεΐνης ορού γάλακτος, καθώς και η χρονική στιγμή της πρόσληψης (καθ 'όλη τη διάρκεια της ημέρας, πριν ή μετά την προπόνηση), έχει ευεργετικότερη επίδραση στην ολική και περιφερειακή λιπαρή μάζα".

Source:
Appl Physiol Nutr Metab. 2019 Jan;44(1):7-12.

Tags: πρωτεΐνη, whey